dilluns, 12 de maig del 2014

QUÈ ÉS UN METRE?

Estem aprenent moltes coses de l'Univers i avui hem volgut saber què és un metre, ja que la Jordina ens va portar informació dels meteorits i diu que els més grans poden ser tan grans com 10 metres!!
I com que no sabíem què eren 10 metres hem aprofitat l'hora de matemàtiques per sortir al pati i comprovar-ho amb la Rosa.
A classe la Rosa ens ha ensenyat uns regles que mesuren 50 cm i hem descobert que dos regles de 50 cm fan un metre! així que ja sabem que un metre són 100 cm!




També ens ha ensenyat una cinta mètrica i ens ha explicat perquè serveix, hem pogut mesurar les nostres taules per veure si feien un metre.


I hem pogut comprovar que les nostres taules fan 150 cm, o sigui 1'5 metres!
La Rosa ens ha preguntat que podem fer per aconseguir 10 metres i hem pensat entre tots que tenim de fer una suma i anar ajuntant metres fins arribar a 10.
Així que com que a la classe no sabem si ens hi cabrien els 10 metres, hem anat a fora al pati que és molt més gran.
Allà en grups de 3 o 4 hem anat dibuixant un metre amb l'ajuda de la cinta mètrica i d'un guix...




















Finalment hem aconseguit dibuixar les 10 línies d'un metre cada una i hem vist quant són els 10 metres que pot fer un meteorit! Ocupa quasi tot el pati de dalt!!
La Rosa ens ha fet pensar una mica més i ens ha preguntat quant mesuràvem nosaltres, l'Otger ha estat el voluntari i l'hem mesurat estirat al terra, fa 1'20 cm!




Llavors, podem mesurar els 10 metres també amb el nostre cos?
Quants nens necessitem per arribar als 10 metres?
Ho hem comprovat:


Estirats al terra damunt de la línia de guix, hem vist que necessitàvem 9 nens per arribar als 10 metres i sobrava un trosset petit. El Jan ha dit, i si posem un nen sentat, enlloc d'estirat?
Després hem fet una fila de nens per veure si arribàvem als 10 metres...

 Però ens han faltat nens per arribar als 10 metres!

Ens ho hem passat molt bé, hem après tot jugant i hem pogut veure diferents maneres de mesurar.

1 comentari: